Rejestracja telefoniczna:

Korekcja uszu
odstających

Korekcja uszu odstających

Jest to operacja przeprowadzana w celu zmniejszenia odstawania małżowin usznych od czaszki.

Z problemem jakim są odstające uszy można poradzić sobie wyłącznie dzięki operacji. Przeprowadza się ją w znieczuleniu miejscowym, wyjątkowo u dzieci po 7 roku życia w znieczuleniu ogólnym.

Korekcja uszu polega na wycięciu paska skóry na tylnej powierzchni ucha, wypreparowaniu chrząstki małżowiny, odpowiednim jej nacięciu i założeniu specjalnych szwów modelujących ucho, czasami potrzebne jest wycięcie nadmiaru chrząstki. Można łączyć ten zabieg ze zmniejszeniem płatków lub ucha.

Szwy usuwa się po 10-14 dniach, włosy można umyć po 5 dniach. Po zabiegu konieczne jest spanie w opasce prze 1 miesiąc.

Istnieje możliwość wykonania korekcji uszu zakładając niewchłanialne  szwy Aptos na przedniej powierzchni ucha bez pozostawiania blizny na tylnej powierzchni.

Po zakończonym zabiegu korekcji odstających uszu pacjenci otrzymują receptę na podstawowe leki przeciwbólowe, które pomagają przetrwać okres bólu pooperacyjnego. Przy pierwszym opatrunku małżowiny są obrzęknięte i zasinione. Jest to jednak normalna sytuacja i w żadnym wypadku nie wpływa na powodzenie operacji.

Ważne jest, aby przez minimum miesiąc nie uprawiać sportu i przez ten czas nosić opaskę na uszy. Bardzo ważne jest też chronienie uszu przed zimnem, gdyż po zabiegu są bardziej wrażliwe  niskie temperatury. W okresie letnim nie należy uszu bezpośrednio po operacji wystawiać na silne słońce, może to skutkować obrzękiem i dolegliwościami bólowymi.

Potrzebne badania:

morfologia, czas APTT i PT, antygen HBs, przeciwciała anty HCV i HiV